Takutin kisat

Lauantaina ajeltiin Puuskan kanssa Hervantaan kisaamaan. Siellä kolme agirataa ja tuomarina Henkka Luomala. En muista koska viimeks olisin kyseisen tuomarin radoilla ollut... Mitään ennakkokäsitystä ei siis ollut ja hyvä niin. Ilma oli tosi lämmin, mutta onneks tuuli vähän vilvotti. Puuska sai ratojen välissä palautusjuomaa ja hyvin se jaksokin, vaikka starttien väli oli suht lyhyt.

Eka rata meni hyllyks. Alku oli aika mielenkiintonen. Samanlaiseen en oo ennen törmänny, mutta ei se mtn, me hanskattiin se hienosti :). Kepeille Puuska meni makeesti ja kovaa. Sit aidan kauta putkesta keinulle... Ei hyvä ollenkaan. Mun olis varmaan pitäny juosta keinun ohi... Puuska himmas liian aikasin ja keinu laskeutu hitaasti. Hyppäs sitten keinulta pois niin, että ei osunut kontaktille ollenkaan :(. Seuraavalla aidalla tapahtu jotain, mitä en nähny ja seuraavasta Puuska tuli ohi. Jatkettiin matkaa, joten siitä hylly. Aalla pirulainen tuli taas läpi, alas asti, mutta läpi. Palautin oikeeseen asentoon ja poistuttiin radalta. Aaargh! Ton radan jälkeen kyllä kyrsi!

Toka rata hyllyiltiin myös. Tällä kertaa ihan mun kämmi. Puuska pujotteli tosi hienosti ja mä irrottauduin ottaan sitä vastaan seuraavalle aidalle. Se meni nappiin ja sitten mentiin putkeen... Väärään päähän tietty, kun en prkl osaa ohjata =P. Koira meni just sinne minne ohjasin. Aa oli hyvä. Yks putki jäi suorittamatta mun löysäilyn takia. Sitten keinu... Se oli nopeempi, mutta nyt sitten hypättiin eteenpäin pois. Nappasin koiran kainaloon ja poistuttiin radalta.

Kolmannelta radalta saatiin tulos. Mä kyllä luulin sen olleen hylly, kun oletin, että tuli kolme kieltoa. Just palauduttiin jäähdyttelylenkiltä, kun palkintoja jaettiin. Olin ihan äimänä, kun meidät kuulutettiin kolmospallille. Luulin, että tuli kielto puomin jälkeiseltä aidalta, koska siinä oli säätöö. Ei kuitenkaan tullut. Puomi ei ollut hyvä, jouduin käskemään Puuskan 2on-2offiin. Aikaa paloi siinäkin. Keinu oli parempi, mutta ei semmonen kun pitää. Siitä putkeen ja tiukka kääntö aidalle ja kepeille. Aa kutsui suoraan putkesta tullessa, joten siinä sai tehdä töitä, että sai koiran kääntyyn. Puuska meni pujotteluun toiseen väliin, joten uusiks meni. Eipä se tietenkään tokallakaan vielä tärpännyt, mutta kolmannella yrityksellä sentään. Aivan loistavasti likka irtos jatkossa. Mahtavaa menoa :). Aa oli hyvä! Tein sille persjätön ja siellä se pirulainen nakotti siltikin kontaktilla just niin kun pitää. Hyvähyvä. Tulos siis 10 ja 3.sija aika vaan -0,31 (ia51), kun oli niin paljon säätöö matkan varrella =P.

Lähdössä istuminen oli joka kerta yhtä vaikeeta. Istahti kuitenkin viimein ja pysyi hienosti paikallaan siihen asti, että sai luvan tulla. Vauhtia oli taas kivasti ja hyppääminenkin mun mielestä ok. Ennen ratoja en oikein saanu Puuskaa kuumenemaan. Se vaistoo mun jännityksen ja koittaa selkeesti rauhotella mua. No, pääasia, että radalle lähdettäessä syttyy täysillä. Eipä saatu siis nyt sitä vikaa aginollaa. Ens lauantaina uus yritys Ylöjärvellä. Kilpakumppaneitten lukumäärä ei kyllä päätä huimaa. Mini2:sia on kuulemma yhteensä 3. Hehheh. Hyppärille en ilmonnu, pelkästään kahelle agiradalle.

Oli mukava ja rentouttava pidennetty viikonloppu. Perjantaina kävin ostamassa uuden puhelimen, kun vanhassa oli akku niin tsippi. Nyt on taas androidi, kun en tohon widowsluuriin niin kauheesti tykästynyt. Ja olihan se muutenkin vähän karvalakkimalli, vaikka ei toi uuskaan mikään huippu ole. Mulle riittävä kuitenkin ;). Samalla reissulla käytiin etukäteen äitienpäiväsyöpöttelyllä Tamepereella, kun äiree ja Matti sattu oleen siellä. Teemu hoiteli Jedin ja Jazin kanssa Iittalan äitienpäivätouhut lauantaina, kun mä olis kisoissa. Saatiin siis sunnuntaina möllöttää rauhassa kotosalla :). Lepo tulikin tarpeeseen, koska tää viikko on melkosta haipakkaa. Pitkiä päiviä ja ylimääräsiä asiakkaita. Torstaina taas Harrin treenit!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kiitollinen minä

Harrin treenit ja yleistä löpinää...